torsdag 20 oktober 2016

Mossig ljusstake...


Det närmar sig Halloween.
Vi har fått hem stora pumpor, små pumpor så klart, och allt det där lyser verkligen upp i det grå regndiset.

Jag har så mycket inspiration just nu.
Det är ju ofta så med hösten för mig.

Naturen är ett skafferi av saker att plocka av, i butiken anländer det så mycket fint hela tiden, både gammalt och nytt så det är svårt att inte få lust att vara kreativ!

Idag kände jag att jag var tvungen att klä in en av de gamla järnljusstakarna i mossa som jag bar ner och satte utanför antiken för några dagar sedan...
En perfekt uteljusstake var det.
Den var rostig, grov och stabil och så där liksom ropade på att någon skulle klä in den och ge den ett nytt liv...

Och varför skulle jag klä den i mossa...


 Jo för att jag kände att de nya järn ljusmanschetterna i silvrigt skulle bara bli sååå fina som kontrast till den mossiga naturgröna ljusstaken.
Så enkelt,
men
effektfullt.

Det krävs så lite, men det krävs något
för att det ska hända något...
(hihi, ja precis...)





Denna veckan har vi fått hem superfina rumsgranar och vita amaryllisar...
Mmmm...oktoberkärlek inlindat i väntan och förväntan....

Den superfina ljuslyktan perfekt att pryda en entrè med är en nyhet från Olsson & Jensen.

Hösthälsningar!

3 kommentarer:

Meta sa...

Ja visst är det så att inspirationen bara ramlar över en nu på höstkanten, längtar nog efter färg och mys antar jag precis som på våren när man längtar efter sol och värme och ljuset ute.
Ha ett fint slut på veckan
Kram Meta

Unknown sa...

Men så fint att binda ljusstake med mossa, bra tips!

Grattis till bröllopet i efterskott, har inte varit inne o skrivit på länge.

Kram från Jenny i Skara

Tulipa sa...

Trevlig helg till dig Meta!

Kram Mariette

Tack Jenny!

Ja det är enkelt men fint med mossa så där... Passar om man har en gammal ljusstake man inte är för rädd om...

Trevlig helg!

Kram Mariette