torsdag 6 oktober 2016

Mycket att tänka på.


Hösten strålar och den går så fort...
Jag insåg igår att den där adventsbelysningen som jag inte beställt ännu som jag också skulle ha den måste jag ju minsann beställa nu, ASAP!

Så sagt och gjort. En beställning klickades snabbt hem på lite höst/vinterfina slingor och idag ska vi beställa lite till.
Annars har jag så klart redan beställt favoriter i form av pappstjärnor.
Älskar pappstjärnor och de har redan kommit hem men förstås inte i butiken ännu...

Såg att en del börjat ta fram just julbelysning och fotografera den liksom annat inför advent...
Så ja, snart gör jag det samma men inte riktigt ännu...

(Väntar väl några dagar..hihi...)

Just nu är det den vackra hösten och igår började det dofta av nobilis granris och varm limpistol i min blomsterverkstad och det känns så härligt välbekant och kroppen fylls av nostalgi och minnen av alla andra år och denna fina tiden när vi fyller våra hem med ljus och värme och pynt.



Denna vackra lykta till ett kronljus från Tine K är sagolik och finns nu i nätbutiken.


 Höstkänsla...


Denna populära runda glasvas har nu kommit i lager igen.

Älskar skimmia.
Hållbar i kruka även på vintern och tacksam och tålig som snittblomma och mycket fin att sätta i kransar.



Igår var jag på ett möte jag inte sett fram emot. Men det kommer att bli bra.
Ett steg i rätt riktning för mitt företag.
Det vet jag.
Ibland är det bara så svårt att komma till skott men nu är bollen i rullning och på rätt håll.

En sten från mitt bröst har lättat.

Kram och happy torsdag!

3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Så skönt när sådant ändå är gjort...
Så vackra bilder!
Å jisess vad det blåser här på östkusten idag... storm, hu vill bara kura under en filt ju :)
Kram Anna

Tulipa sa...

Tack Anna!

Kraam Mariette

Meta sa...

Låter väldigt spännande det du har för dig vi får nog veta vad det lider antar jag. Lycka till med allt. Visst är hösten en härlig tid kransar och annat pynt är så fint då med alla ljus levande och el. Jag myser men den här blåsten vill jag inte ha mer av.
Ha det gott och njut de härliga färgerna
Kram Meta