torsdag 13 oktober 2016

Om jag skulle ha ett motto....


Bilder från förra året när jag klätt den fina stjärnan från Eldgarden som är så praktisk och lätt att klä då den har en bred kant. Perfekt alltså om man gillar att pynta och fixa.
För visst blir det fint när man fixar lite med en "naken" stomme.
Finns nu i nätbutiken.



 Hej.

Åh tack för era fina hälsningar!!!!
Snälla ni!
Jag tror vi är många som känner att det är lite jobbigt med mörkret men man får ju göra det bästa av det...
Det är väl kanske mest också när man blir lite krasslig som det bara känns som en extra stor suck...

Jag får ju hålla mig ifrån min motion nu när jag inte är så pigg och man kan ju liksom inte bara gå och lägga sig på kvällen (om man inte är väldigt sjuk då så klart!), och bara glo på TV hela kvällen orkar man ju inte...hihi...
Nej, så jag möblerade faktiskt om lite i stora rummet igår kväll.
Och jag konstaterar att skulle jag ha ett motto så är det;
Ombyte förnöjer!

Jag älskar att förändra.

Det gör mig glad och nöjd och jag ser på sakerna som i ett annat ljus.
Hela hemmet blir annorlunda.
Ni vet man hamnar ju i perioder när det känns som att man vill byta ut både det ena och det andra men då är det ju bra att möblera om och kanske byta ut något...
Så gör jag nu.

Jag höstboar in mig tror jag.

När mannen kom in och såg vad jag höll på med var hans enda kommentar;
Jaha, då var det dags igen.
(och då hade jag bytt plats på två stora skåp och två lite lägre, herregud jag var helt genomsvettig och allt porslin och glas man har i dessa!)

Sen ett par timmar senare;
Blev det bättre nu då?

Haha...Ja det tycker jag.
Men jag är inte klar. Det blev ju en faslig röra så jag får fortsätta ikväll med att plocka i ordning,
Har dessutom fått riktig fart i stora rummet och fräschar upp fönsterbrädorna med lite ny vit färg, plus fönsterputsning,
Åh vad det är bra för själen att få känna att det blir fint och fräscht!
Hösten och vintern jag är redo!


Avslutar med en färgglad höstbild från förra året.

Ha en riktigt fin torsdag bästa ni!


Kram Mariette

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Ombyte förnöjer ;-)
Ja, ibland skulle jag med vilja byta ut typ allt, och börja om, men det är ju liksom inte ållbart eller rimligt..
Så dår får man göra om av det man har liksom.
Den här veckan har jag varit helt nockad när jag kommit hem så jag har verkligen inte orkat något mer än suttit under filten i soffan.
Det är kanske det att mörkret kom såååå plötsligt och bara slog till liksom.
Längtar lite efter advent, det blir ju så mysigt då..:)
Ta hand om dig!
Kram Anna