söndag 16 oktober 2016

På ny plats!


Söndag morgon.
Jag sitter med min kaffekopp och tittar på himlen som är alldeles regngrå.
Det får mig att vilja dra på mig stövlarna och ge mig ut, känna vinden i ansiktet, dofta på hösten, prassla fram bland löven...

Jag har ju äntligen kryat på mig och då är det lycka att få känna sig ja nästan som vanligt igen i alla fall.
Att känna sig stark och full av energi och lust att göra är väl den bästa gåvan för en dag.

Tyvärr har vi fortfarande sjukstuga här hemma för det vände för någon och blev ännu sämre än innan nästan...
Suck. Halsont, värk i kroppen och rejäla förkylningar kan vara hur segdragna som helst.


Jag möblerade om här hemma i stora rummet häromdagen och detta svarta skåp står nu bakom matbordet.
Ny plats! Har provat ställa det på flera andra ställen, men vitrinskåpet med alla glas som brukar stå här har aldrig flyttats förut men nu var det dags tyckte jag.... 
Så mycket porslin och glas har burits då två skåp innehållande just detta har skiftat plats och även de andra möblerna jag snodde runt med innehöll en del sånt. 
Förutom att möblera om har jag passat på att rensa ut lite också. Behövde inte allt då det tillkommit annat nytt...

Rensa och röja är en skön känsla.


Den här vackra kinesiska urnan är bara hur stilig som helst och den och nya tassels, se nedan, finns nu i nätbutiken.




Nu ska jag dra igång en tvättmaskin.
Sen blir det ut i friska luften innan jag sätter igång med diverse andra projekt,
 idag är ju perfekt att vara inne och greja, kanske baka något gott...
Har bla sett en så snygg polotröja jag måste klicka hem.
Nu är det definitivt varmare kläder som gäller...

Tassels och urna finns i nätbutiken.

Hoppas ni får en mysig skön söndag,

Kram M

1 kommentar:

Meta sa...

En härlig solgul bukett du bjuder oss idag
Ha nu en bra början på veckan
Kram Meta