söndag 23 oktober 2016

Små änglar och Snowfall...


Söndag...

Långpromenad i skogen på alla löven som färgat marken, en bra bok, en tvättmaskin som gått varm, städning...
Ja och så har jag bakat en kanelbullekladdkaka...någon som provat?
Det får bli kvällsfika här då vi inte hunnit med det på dagen.
Älskar kvällsfika (lite helglyx det där...).
Och så har jag fotat dessa nya fina...

En alldeles underbart söt liten batteriljusslinga med en svärm av vita änglar...

Jag tycker både den och den vita adventsljusstaken Snowfall jag visar i detta inlägg känns gammeldags fast med en "up to date" twist...
Hur som helst jag älskar när det är känsla och en tradition i något och det tycker jag finns både i änglarna som dansar på rad i sina små söta vita klänningar och adventsbågen med dubbla rader av utskurna snöflingor...
Hur fina som helst!

Mjuka och romantiska i uttrycket...



Ni ser den där ljuvliga adventsstjärnan snöflinga som skymtar i spegeln..?
Den är snart slut så  vill man ha ett exemplar av den supervackra pappstjärnan får man inte vänta...
Den älskade ni och jag kan bara hålla med,
 magisk...


Änglar på rad som dansar.
 Jag lägger ofta stora kottar på fönsterbrädan, tycker det är fint och vintrigt.





(Min vackra Tine K lykta finns ej längre i butiken, nu har jag i stället en annan supervacker modell som är till kronljus...)


De små korgarna från Tine K är en favorit att sätta rumsgran i...

Nehej, dags att stryka och dra på nytvättade sängkläder, älskar krispiga skrynkliga nytvättade linnelakan som ett avslut på söndagen och start på måndagen!

Sen blir det middag och min bra bok innan vi avslutar med Johan Falk.


Skön söndag kväll!

Kram!

Inga kommentarer: