lördag 22 oktober 2016

Snöflinga och stjärnblomma...


Snöflinga...

Hej.

Lördag seneftermiddag och jag jobbar det sista innan jag tar lördagsledigt.
Det är ändå sjukstuga här hemma så det känns inte som att man kan röja runt så där jättemycket och att hitta på något mer än att hamna framför TV;n ikväll är inte att tänka på.

Alltså hur länge kan man ha ont i halsen?
Någon som begriper sig på det?
(två veckor är vi inne på nu...)

I alla fall så är det nu utskrivet penicillin då de tyckte att de kunde se spår av halsfluss, men ännu ingen bättring.
(och det är inte jag som är sjuk...)


Ser verkligen fram emot premiären ikväll av Så mycket bättre.
Älskar det programmet.
Tror att Jill Johnson blir grym, tycker hon är fantastisk bra.

Och alltså denna snöflingestjärna...

Hur magisk är inte den...

Den fyller vårt sovrumsfönster så fint (ska plocka ner den igen förstås..hihi...men måste provtända den ikväll).
Den är som en barndomsdröm om hur en vit och magisk jul ska vara med massvis av snöflingor.
Jag älskar den!

Har fotat den och två andra fina nyheter och lagt in i nätbutiken nu precis.




Stjärnblomma i silver...
Den är också grymt vacker...och skir och har ett lagom starkt och behagligt ljus...



I samma serie är denna ljusslingan...




 Nej nu måste jag sätta fart och tömma en maskin tvätt, småplocka och röja, tända ljus och sedan ska jag prova ett nytt recept från senaste medlemstidningen från Coop med kyckling...
Alltid kul att testa nytt.

Trevlig kväll,

Kram Mariette

5 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Fantastiskt fin stjärna!
Hoppas ni kryar på er i familjen. Ibland kan halsont vara segdraget...

Kram // AH

Anonym sa...

Hej! Trist att familjen inte e friska. Hoppas det snart vänder. Tack för att du tog in den urfina blå vita urnan. Beställde den hos dej. Tog en liten bild av den på min instagram. Är så nöjd m den.
Ha en bra helg.
Kram Helene

Anonym sa...

Ett tips...koka vatten o häll över tandborsten innan du borstar tänderna...där kan annars bacillerna frodas..kan hjälpa mot halsont..
Kram Kajsa

House and Garden by Bia sa...

Så fin den var snöstjärnan ! Ser så fridfullt ut där i
fönstret ;))
Ha en fin söndag !
Kram

Tulipa sa...

Ååååhhh tusen tack för krya på, och tips!
Superbra när vi kan tipsa varandra eller hur?!
Det blir jag så glad för! Tummen upp!

Visst är adventsstjärnan vacker...jag håller med om att den känns fridfull...

Roligt att du blev så nöjd med urnan, Helene, den är väldigt stilig och klassisk.

Ha en fin kväll och stor kram från mig!