tisdag 11 oktober 2016

Tisdagsuppdatering och ett hösttips som "räddat" mig flera gånger!


Godmorgon.

Åh vad pigg man känner sig en grå tisdagsmorgon...
Ehhh...nej kanske inte...
Men jag är sååååå glad för igår kväll kom det halsonda till mig, vi har ju en med en superdunderförkylning hemma som ligger och hostar hela nätterna också rätt på mig, och jag bara kände nej...
Jag tycker verkligen det är så hemskt att ha ont i halsen,
Så jag gurglade med varmt vatten och mycket salt, flera gånger innan jag gick och lade mig...
(det ska smaka rejält av saltvatten alltså!)
Och tadaaa, idag morse fanns det inget av ont i min hals.
Det är verkligen så bra!

Mitt bästa höst tips till er alltså.
Viktigt att man gör det direkt det börjar kännas i halsen för går det för långt hjälper det så klart inte.
Jag vet inte hur många gånger detta räddat mig från halsont genom åren och kan det någon gång vara till hjälp för dig så vore det ju toppen!



Kolla så fina gummidörrmattor vi fått hem från House Doctor.
Även de liggande hjortarna finns nu inlagda i nätbutiken.



Ny leverantör till oss denna höst är Klinta

Dessa ljus är fantastiska!
Förutom att de är "vanliga" doftljus som finns i många underbara dofter så kan du använda det som massageljus!
Tänd ljuset, vänta några minuter, doppa i fingret eller häll direkt på kroppen (det blir inte för varmt!), massera in i huden.
Njut av värmen, doften och lugnet.
Ljusen tillverkas av förnyelsebara resurser och är ej heller testade på djur.

Finns i butiken som doftpinnar också...
Doftpinnar är verkligen det nya!
Tex perfekt att placera i badrummet där man kanske inte vill lämna ett brinnade ljus utan uppsikt.
De doftar lagom avvägt utav doften man valt och under lång tid och är dessutom snyggt!
Som en liten fin parfymflaska!



Igår fyllde jag dessutom på ute i antiken med fina godbitar,
som tex detta supersöta bord...



 Ett annat vackert bord med ljuvlig form...


Mera som ska in...
Inte lätt att få plats med allt!


Ha en riktigt skön tisdag nu.
Kram!

1 kommentar:

Meta sa...

Klinta gillar jag verkligen har beställt en del från dom tidigare. Så vackert bod blir så sugen men vart ska det stå. lika trångt hos mig med.
Ha nu en bra vecka utan halsont
Kram Meta