fredag 14 april 2017

Duka till påsk.


Så häpen man blev när man drog upp rullgardinen idag morse och det var sol!
Det var ju över förväntan det.

Visserligen har det varit en kall dag men just nu får man ändå vara glad för solens strålar.
Det har ju snöat på många håll i landet idag...
Jag hade verkligen sett fram emot denna sena påsk och tänkt att då blir ju vädret säkert hyffsat ok, men det blev allt annat än så...

Innan jag skulle börja städa inför morgondagen så tog jag en joggingrunda.

Då sprang jag på ett vildsvin.
Jäklar så rädd jag blev...Nu var detta ett inte fullvuxet vildsvin men jag blev väldigt rädd för jag tänkte det kommer säkerligen inte ensamt...
Fy alltså...de är inte roliga att möta när man kommer till fots!

Som tur var såg jag inga fler men jag vände mig om många gånger och sprang extra snabbt))
Vet inte vad jag skulle gjort om en det kommit aggressiva föräldrar till det där djuret...

Ibland är man glad när man kommer hem.


Fixat och förberett i köket inför Påskafton har jag gjort eftersom jag jobbar imorgon.
Inga avancerade saker men sånt som ändå tar lite tid, vilket allt gör iofs...


En ris krans till bordet ...


Kaffe mellan pauserna.

Och kaffepaus i röjningen (nu har vi börjat röja uppe på garaget då det är nästa projekt att ordnas med så man kan bo där)


Visst är det fint med gult, vitt och blått!
Känns så svenskt klassiskt och vackert,


Servetter och underlägg Tine K Home.


Ljuskoppar i klarglas, nya från PB Home och just nu blev de vaser också.




OMG, nu har jag en paj i ugnen som börjar lukta misstänkt bränt...
(Per Morbergs ostpaj på G)

Glad påsk!

Inga kommentarer: