söndag 23 juli 2017

Mera Spanien))


Vi fortsätter med lite mera Spanien innan det är dags att gå vidare här på bloggen.

Min man fyllde ju 50 när vi var på denna vackra plats och då blev det melontårta...haha...


Födelsedagskvällen firades på bästa platsen, takterrassen med smått och gott och musik...


Pusskalas.
💗


Skål älskling.
💗💗💗



Det var verkligen spännande att botanisera i de spanska matbutikerna...
Vilka olika inspirerande fräscha bemannade diskar de hade för skaldjur, bröd, bakverk, marinerade grönsaker, chark, ost osv...

Hur fint och fräscht som helst!



💙


Sommarens favoritsolisar!


På måndagens förmiddag blev det ett besök på måndagsmarknaden i Marbella.
Superbra marknad som verkligen rekommenderas om ni ska hit.

Kom i tid och parkeringen blir nära och bra!

Vi gjorde fina inköp allihopa och var så nöjda innan vi drog hemåt igen.


Strandliv.


Ett par kvällar åt vi kvällsmat i Marbella och promenarade så klart lite på strandpromenaden...




Invigde mina nya spanska örhängen))😊

Shoppa är kul när man är på semester.😉


Så klart när man är i Spanien så måste man ju även shoppa på Zara så det blev både det och Zara Home med hem från semestern och lite annat smått och gott men så klart var detta mest en semester med strand, pool och badliv.
Och att få njuta av värmen vi har så svårt att få denna sommar hemma i Sverige.


Denna pizzan blev en favorit i sällskapet!


Poolen vid lägenheten som var perfekt att varva med havet...


Det var allt från Spanien.

Nu ska jag fixa mina foccacia och klippa lite blommor.
Har dukat i uterummet till kvällens gäster och glömmer att det är söndag när det är semester.

Igår var vi i Båstad och hälsade på goda vänner så det kommer nästa runda här på lilla bloggen.
Man måste ju först komma ikapp med missade dagar här på bloggen.😉💙

Fortsatt fin helg!

3 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Åh - vilken fantastisk takterass! Så härligt det ser ut! För, precis som du säger, så blir det ju inte riktigt sommarvarmt här hemma i Sverige den här sommaren... Är boendet Airbnb?

Kram // AH

Liselotte sa...

Vad härligt ni såg ut att ha det. Jag har också varit i Puerto Banus för många år sedan. Jag köpte en vas i din nätbutik för ett tag sedan. Jag blev jättenöjd. Det finns en bild på den på min blogg. http://bylijo.se/2017/july/luktartor.htlm

Tulipa sa...

Anna-Helena,
ja takterrassen, och hela lägenheten också, var fantastisk, helt underbar))! Det är en privatägd lägenhet som hyrs ut via mäklare på nätet.
Ha en härlig vecka!

Kram Mariette

Liselotte,
vad roligt...jag hade faktiskt aldrig hört tals om Puerto Banus innan men är kanske inte så insatt i alla härliga orter det finns i Spanien...haha...
Då ska jag kika på vasen! Vad roligt att du blev nöjd!
Fortsatt fin sommar!

Kram Mariette