lördag 12 augusti 2017

De där dagarna...


Ingen sommar utan jätteverbena i kruka hos mig!

Denna härliga lila sommarblomma är också en magnet för fjärilar och blommorna vajar fint på sina höga stänglar långt in på sensommaren tills frosten tar dem.


Gaura till vänster är en annan sommarblomsfavorit.


Ser ni Elsa?
😉
Igår målade jag bänkar och soffa då det var dags att fräscha upp dem med lite ny vit färg.
Vi skulle ju få fint väder igår men det blev mest mulet hela eftermiddagen,- så ja en liten besvikelse känner jag som längtar efter solen hela tiden...

Men kvällen blev härligt skön.

(Denna bild nedan tog jag dock inte igår kväll utan härom kvällen för igår var vi bortbjudna.)


Sommarkväll och vår utsikt...


Nu ska jag ägna denna dag åt att pyssla lite i trädgården, kanske ta en joggingrunda, binda en ny liten sensommarkrans, plocka regnvåta luktärter till bordet, äta de sista jordgubbarna för i år (snyft..), plocka och greja inne...
Det snurrar i huvudet av allt jag vill nu när jag känner sensommarens intåg komma farande med vinden.

Augusti är ju så vackert.
Men den är också som början på ett avsked till den älskade sommaren så det gäller att ta vara på dagarna.
De där dagarna som man skulle önska varade lite längre och var ännu fler...

💚💚💚

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin blogg du har! Alltid en fröjd att läsa. Undrar var du köpt din snygga Guess-väska?

Tulipa sa...

Tack snälla! Vad roligt att du tycker det!

Väskan har jag köpt i en Guess butik i Spanien.

Ha en fin dag!