tisdag 29 augusti 2017

Sommarens final är vacker...


Lite blommor på bordet.
Hur mycket gör inte det..?

De vinröda facett ljuskopparna från Tine K är så höstvarmt fina i färgen...


Hej.

Hoppas veckan börjat bra.


Idag bjuder jag bla på ett par bilder från stora rummet, ovan.
Det var verkligen bästa beslutet att hänga den där ljusslingan på spegeln som skymtar i bakgrunden...
Det blev så hög mysfaktor på den och det vill man ju ha till max när hösten lägger sig om dagarna med allt vad det innebär.

I just detta rum har jag faktiskt tre ljusslingor om jag tänker efter.

Ja, jag gillar nog slingor.😊


Igår kväll sprang jag en runda.

Och vilken kväll det var...


När jag kom hem i den sena solen så plockade jag en sån där helt ostrukturerad bukett av allt gott och blandat som jag tyckte var fint och satte i min stora Cloudy kruka.
Dessa krukorna är verkligen så snygga som vas också))
(två användnings områden med andra ord)


Visst är det fint när augusti möter september i naturen...
Som hela sommarens final på något sätt.



När vi fick leverans från House Doctor fick vi också påfyllning av dessa snygga praktiska stegar.
(i natur denna gång, de svarta är ännu restade).
Jag använder min stege till kläder.
Just nu till blå jeans.

Ja, jag älskar inte bara att piffa med blommor, jag älskar att piffa med kläder som lätt utbytt inredningsdetalj och har alltid någon fin blus eller klänning eller fin morgonrock eller vad det nu kan vara hängande framme bara för att det är snyggt.
Som en del av inredningen och en bit av säsongen.
Kläder liksom blommor speglar ju vilken årstid vi har.

Ha en fin dag nu.

Här blir det bokföring.

Kram M

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Din blogg är fortfarande den finaste och mest inspirerande, jag läser väldigt många bloggar av samma typ som din men ingen annan är i närheten. Att du bjuder på dig själv, allvar och verklighet och recept på det gör att bloggen är komplett. Skulle vilja beställa Iris slingan Garden när den kommer, har du lust att skriva när de levereras? Hoppas få tid att åka till din butik frampå igen, det har blivit en årlig höst utflykt för mig och mamma. Kram och fin höst! Birgitta

Tulipa sa...

Men TACK.
Så otroligt fint skrivet. Jag blir verkligen tacksam och glad
och motiverad till dagar då man kanske funderar på att sluta med bloggen...
Jag blir uppriktigt så varm i hjärtat för så fina ord.
Tusen tack! Roligt att höra synpunkter på vad som gillas och att du tycker om blandningen.

Jag har beställt nya Iris Lights idag och de ska skickas från leverantören i slutet av denna veckan så nästa vecka finns de hos mig, även Garden kombinationen.
Jag skriver på bloggen när den finns i butiken/nätbutiken.

Ha det riktigt fint och en mysig höst önskar jag dig!

Kram Mariette

Unknown sa...

utflykt för mig och mamma. Kram och fin höst! Birgitta


หนังตลก