söndag 5 november 2017

På Johan Glans i Norrköping


Kärlek i Norrköping!
Vilket vackert hjärta eller hur?!

Hej.

En mysig helg har vi haft.
Igår åkte vi till Norrköping för att det var dags för mig att få min födelsedagspresent (ett halvår efteråt men så kan det vara när man väntar på något bra...😊)

Vi skulle gå på Johan Glans och hade bokat in oss på hotell.
Så en liten date på egen hand med bara mannen blev det minsann.

Det händer ju verkligen inte så ofta))

Och det var faktiskt så att eftersom detta bokades i februari när jag fyllde år så har det ju hänt en del efter det, livet kommer emellan, planer kan förändras vare sig man vill eller inte, så det var först i fredes jag fick klartecken om vi skulle kunna åka eller inte, annars hade biljetterna fått bränna inne inte mycket att göra åt.

Men vid lunch på fredagen kom ett sms, "packa för Norrköping imorgon"

Ok.😊
Så det var superkul att vi kom iväg.

(och varför kollade de inte på Glans när han var närmre som tex i Halmstad kanske någon tänker men redan för ett halvår sedan var i princip alla biljetter uppbokade.
Så galet poppis denna succeshow är som han är ute på.)

Och om den var bra?

Den var såååå himla bra!
Jag har aldrig skrattat så mycket.
Tårarna bara rann...
Hur bra som helst.
10 av tio poäng från mig!
😉


Vi kom upp på eftermiddagen och när vi checkat in på hotellet vid tre gick vi ut och åt en sen lunch/tidig middag då bägge var hungriga.
Det blev pasta med oxfilè och ett glas vitt.
Helg och lite festligt då ska man få njuta.



Sen gick vi en sväng och så fint det är i Norrköping.
Vilken vacker stad!
Första gången jag var där och nu minns inte jag vad detta område hette men det var ju supermysigt...


Och så fint pyntat utanför butiker, lampor mellan husen över vägen, hjärtan på väggarna...
Vackra stora lampor i gångarna...
Påkostat och mycket fint.


Fick lite New York känsla av detta klädstreck.
Coolt.




Otroligt fräscht och fint här....
Jag hade kunnat gå längre och bara titta och njuta men mannen han var trött och utarbetad (extremt tuffa arbetstider nu) och jag var liksom bara glad att vi kom iväg så sen blev det vila på hotellet innan föreställningen.



Vet inte varför jag står på tå...haha..
Utanför D Geerhallen.



Norrköping i höstskrud.

Ja och sen fick man ju svida om lite till kvällens happening))😊
Klänning från Ilse Jacobsen, jag älskar ju leo.


Så stor och snygg Louis De Geer hallen var.
Ja men ni hör hur imponerad jag var av Norrköping....haha...
Men det är väl trevligt när man känner så och inte "jaha...det var det det, inte så märkvärdigt..."
Nej så tråkigt! Det är väl roligt att känna att det är bra, fint, härligt, underbart.

Jag tyckte det var hur härligt som helst att komma iväg en sväng.

Jag tror verkligen jag behövde det också.

Koppla bort jobb och allt för en stund.

Ja det blev ett glas vitt innan föreställningen också.
Satt och njöt av arkitekturen där nedanför Champagnebaren...
😉


"World Tour of the World"

Hur bra som helst!
Vilken komiker han är!
Johan Glans.

Efter föreställningen gick vi och hittade ett mysigt ställe i gränderna där jag tagit korten ovan. Delade på en charkbricka och lite dricka och sen var vi mer än nöjda och gick hem till Elite Grand Hotel igen som låg på perfekt gångavstånd från De Geer hallen.

Efter frukost var det hemfärd och vi sade, detta gör vi igen.
(kanske en mera passade helg när den ena inte är helt utarbetad men det var bra ändå).

Hoppas ni också haft en fin helg.

Kram Mariette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Knäpplingsborg heter stadsdelen ni var i. Så mysig!
Jag och maken åker till Norrköping en helg i början av december. Så lyxigt! Längtar!
Var åt ni? Alltid intressant med restaurang tips.
Kram Jessika

Tulipa sa...

Ja den hette ju det fick jag veta. Knäppingsborg.

Oj oj så mysigt det var där!

Vi åt först på (#)ärlig pasta

Efter Johan Glans åt vi på ett ställe i Knäppingsborg som jag tyvärr ej är säker på namnet på...
Det låg bredvid en mysig fiskrestaurang som vi ville äta på men de hade precis stängt köket för kvällen så det låg ett ställe man kunde gå igenom till som kanske hette Enjoy (?).
Perfekt tapastallrik och vitt vin när man inte ville äta en hel måltid igen.
Ha en trevlig helg när den infaller.

Kram Mariette